2011/11/20

Ako a čím si farbiť vlasy

Keďže na mojom Formspringu je 80% otázok (ak nie aj viac) o vlasoch, farbení a úprave, je načase urobiť praktický článoček s mojimi životnými skúsenosťami, typmi a postrehmi.



1. ODFARBENIE
...je jasné, že na čierne alebo tmavé vlasy vám NIČ nechytí, možno tak nejaké veľmi, veľmi sýte tužidlo. Preto je treba mať vlasy alebo časť vlasov, ktorú chceme farebnú, čo najsvetlejšiu - pre najlepší efekt až peroxidovú.
Ako overený zosvetľovač mám Palette Deluxe UIL.

OPATRNE, je to fakt, fakt silné. UPOZORNENIE: čierne vlasy len ťažko ostanú blond, preto veľmi tmavé vlasy treba zosvetliť na dvakrát.

2. FARBENIE
Keď už sme sa dostali na blond farbu, môžme sa ísť hrať. Kategóriu farieb by som rada rozdelila na dve časti:

a) neoficiálne domácke miešanice. Nie vždy chceme míňať ťažké lóve na originál farby. Preto by som vám rada ukázala, čo nájdete doma, prípadne kúpite za pár drobných.

Atrament a tuš (prípadne pečiatková farba) sa dá kúpiť v každom papierníctve. Stojí 1-3 eur. Atrament je samozrejme že modrý, dobre chytá, po rozriedení s vodou ľahko bledne. Tuše sa dajú kúpiť zelené, červené, žlté... Ak chcete dosiahnuť pastelový efekt, pomiešajte pár kvapiek tušu s balzamom na vlasy a tým, čo vznikne umyte vlasy. Neodporúčam však dávať nerozriedený atrament či tuš na celé vlasy, je to agresívna látka a škodila by pokožke hlavy. Skôr je to dobré na hair dip, ombre hair alebo pramienky - jednoducho na konce.




Moje hrátky s atramentom:


Gencián, genciánová voda, genciánová violeť je ultrafialová vodička, ktorú kúpite v lekárni. Je veľmi lacná, nestojí hádam ani euro. V minulosti sa používala na afty, herpes, dnes zistili že nie je až tak zdravá (počula som, že je až karcinogénna) a už ju toľko nepredávajú. Na vlasoch vám však nič zlé nespraví a v mnohých lekárňach ju stále kúpite. POZOR! Je veľmi sýta a skutočne fialová, treba ju poriadne rozriediť s vodou alebo balzamom. Dobre chytá, takže opatrne, ak niečo okvapkáte alebo zašpiníte, len ťažko to ide dole. Môj typ: ak predsalen niečo ´zadrbete´, ihneď očistite odlakovačom. Sprievodnú ilustračnú fotku nemám, ale predáva sa to v malých sklenených fľaštičkách bez predpisu.

 Momentálne mám na vlasoch a vyzerá to asi takto:



b) oficiálne farby.

Semi-permanentné. Vydržia niekoľko umytí, postupne blednú. Ceny od 10$ do približne 15$.

MANIC PANIC



DIRECTIONS


STARGAZER


Skúšala som manic panic aj directions. Výsledok s tyrkysovou MP:



Tužidlá, kúpite v drogériách, cena 3-5€.


Ružové:


To je asi všetko, o čom viem.
článok dal dosť zabrať, ak ho chcete skopírovať na svoj blog alebo niečo použiť, prosím napíšte mi do komentárov a nezabudni použiť link na moj blog.

29 comments:

  1. Hey, super článek.
    O tich barvách manic panic sem přemýšlela, nakonec sem se na to vyprdla.
    Opravdu se ti to povedlo, takové věci by mě vůbec nenapadli..např. s tou tuží a tak.
    Přemýšlím o tom tužidle, mám červené vlasy, ale chtěla bych si je ještě podbarvit něčím.
    To bude zaaas dilema s vybírání barvy :D

    ReplyDelete
  2. Super článek ! Takových klidně víc :) koukám že ty si na tu hlavu taky můžeš naplácat cokoliv a vždycky to vypadá dobře :)

    ReplyDelete
  3. super článek.
    díky moc,zkusím to.)
    a tuž vydrží jak dlouho?
    ta genciánová voda vydží asi dýl že?))

    ReplyDelete
  4. Na Slovensku neprodávají barvu ve spreji???
    Je to fakt paráda, chytá to i na hnědé vlasy! Pak se podívám po názvu a klidně dopíšu, moc doporučuju :)))

    ReplyDelete
  5. Nevýhoda je, že se to hned vymyje, takže se to musí pořád dosprejovávat ;(.
    A někdy je to pěkně drahý.
    No ale, ty tvoj vlásky jsou teď opět dost vyvedený:))) já si nechávám v prosinci blond melíry a blond konce, ať si můžu s těma vymývajícíma barvama pohrát...no:)

    ReplyDelete
  6. jj stara dobra gencianova vodicka:D lol si pametam jake to bolo dobre na afty:D co vsetko sa sa stym da robit:D prave dnes som kukala na tu farbu v tesku ten zosvetlovac:D ale som sa nan vyprdla kedze stredu idem kadernicke na zosvetlovanie:D to som zas zvedava jak to dopadne lol mp som mala vyskusane ale len tie obycajne takze su lepsie tie amplified ako clasic? ci to je v podstate jedno? chvalim clanok akurat mi prisiel vhod

    *Kaitlin*

    ReplyDelete
  7. líčila jsem ji, protože chtěla. měla z toho radost. :)

    ReplyDelete
  8. Peníze bych dostala i kdybych si o ně nenapsala, protože mi babičky, děda a takhle vždycky dávají peníze ať si raději něco koupím, co se mi líbí. Než aby koupili něco, co se mi nebude líbit. :) Televizi potřebuji a rodiče to vědí a sami mi ji chtějí i koupit. A foťák? Ten si sice přeju, ale snažím se ho vyhrát. :) Zbytek tak důležitý není, to spíš pro rodiče aby věděli, co by mi ještě udělalo radost. Sama jsem jim řekla k tomu svý. :) Lush si přeju taky hodně, ale opravdu nemusím mít všechno. :D Třeba balzám an rty mi stačí jeden a napsala jsem věcí víc, protože z vánoční kolekce podle mě stejně vše mít nebudou, že to bude právě třeba vyprodaný nebo tak. Ještě když moji rodiče nakupují na poslední chvíli. :)
    A co ti je vlastně do toho? Divím se, že na tvůj komentář reaguji. :)

    ReplyDelete
  9. áá.já sháním krutou červenou,mám teď jen koupenou normální. je to krutý,škoda,že s tou tuší to jde jen na konečky,že je to druhý fialový.a..no,super článek;)

    ReplyDelete
  10. Kompi: to tužidlo VENITA sa vyrába aj sýto červené :)

    ReplyDelete
  11. Tyjo s tim inkoustem by me to v zivote nenapadlo, na to jsi prisla sama? :D
    Premyslim ze to zkusim, mam cervene vlasy, ale hodne rychle blednou, tak musim casto barvit, aby ta barva byla vyrazna, jenom se bojim, aby ve finale to nenicilo vlasy vic nez ty barvy...
    A to tuzidlo u nas nemaji, achjo! :D

    ReplyDelete
  12. Cherry a jak dlouho tak necháváš tu tuš/genciánu působit?

    ReplyDelete
  13. Anonym: nanesieš na umyté, vysušené vlasy a necháš uschnúť :)

    ReplyDelete
  14. Toto je fakt pôsobivý a hodnotný článok, ďakujem! Mala som potrebu ti to napísať, lebo je to užitočné, dala si si námahu vôbec niečo také pre čitateľov zrealizovať. A obdivujem ťa za vlasy.

    ReplyDelete
  15. Skvělej článek a upřímně říkám, že by mě nic z toho nenapadlo! Momentálně si ale pěstuju svoje "od kořínků ke konečkům" přírodní vlásky.. Nicméně i když mám svoje vlasy fakt ráda a moc se nechci zbavovat přírodní barvy pošilhávám po zrzavý. Prosím nevíš o nějaký ne moc křiklavý (spíš něco mezi hnědou a zrzavou - ne do červena)?

    ReplyDelete
  16. Už dlouho si chci do vlasů zapustit nějaký ten pramínek barevný. Nejradši bych si to podbarvila, ale nebudu riskovat :D Skvělý článek, pomohl mi.

    ReplyDelete
  17. Skvělý :) btw. jak dlouho vydrží ta tuš na vlasech? :)

    ReplyDelete
  18. To je úžasný. A jak dlouho vydrží to první a to tužidlo? Nevymyje se to hned po druhým umytí?

    ReplyDelete
  19. skvěly článek :) jen mam dotaz, to je jedno jakou tuš? jo no a nevymyje se to hned?

    ReplyDelete
  20. super článek, a co ta genciánka, neničí vlasy? někde jsem četla, že se tím dají odbarvit vlasy. chytne i na tmavší, nebo jen na blond?

    ReplyDelete
  21. Taky by mě zajímalo jestli se ta tuš hned po umytí nevymyje.. jinak to je super článek..

    ReplyDelete
  22. Je to fakt zajímavej článek, chtěla bych ombre hair. A myslím, že nejradši tím modrým inkoustem, jak jsi to měla ty.
    Ale opět se musím zeptat, jak dlouho inkoust nebo tuš vydrží na vlasech ? dík:))

    ReplyDelete
  23. Super článok :) Dlho som hľadala niečo také a našla som tvoj blog :D ...super, diky! ♥

    ReplyDelete
  24. Sherry, jakou barvou se barvíš na ryšavou?

    ReplyDelete
  25. chyti mi ten ružovy tuš ked mam tmavohnede vlasy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. zeby nie ? :D ved to pise na zaciatku ze musis mat svetle vlasy

      Delete
  26. díky za ten tip s tuží, já osobně přemýšlela o koupi třeba Manic Panic, ale nechtělo se mě vyhazovat peníze za něco co se podle ostatních hned vymyje

    ReplyDelete
  27. ten tuš ma uplne prekvapil , sranda čo sa da vsetko použit :D krasny članok ,, _ super

    ReplyDelete
  28. Great article, totally what I needed.

    Also visit my web page :: buy social bookmarks
    My web site: Social bookmarking service

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...