2014/05/02

F L E U R


Až umriem raz, nech je to v máji,
bo v máji umrieť je len sen.
Pochovajú ma pod kvetami
a žialia sotva jeden deň.
Tvár moja očiam premení sa
v tvár orgovánov, konvalín
Nebude v máji ťažké odísť
z tohoto sveta rozvalín.

-J. Smrek

Ja som sa síce v máji narodila, ale nedbala by som i odísť. Chudák básnik tiež zvládol oboje v jeden mesiac, ale v šeredný december. Každopádne, žiaden mesiac sa nemôže porovnávať s krásou, gráciou a zvodnosťou, ktoré má len máj. Nie je to len mesiac v roku, je to umelecké dielo. Prvá svieža zeleň, premiešaná s najkrajšími pastelmi kvetov, vôňa a prvé poriadne slnko. Máj má svoj špeciálny odor. Verím, že voňa kvetov obsahujú nejaké zvláštne feromóny či iné omamné látky. Pretože ja som celý mesiac slobodná, voľná, rozpustilá a bezprostredná. Konám spontánne, pijem bezhlavo, milujem viac. Jediný mesiac, ktorý ma za tých 21 rokov nesklamal. Vždy bol krásny. Nikdy nebol prežialený. Vždy mal happyend. Ako more, priniesol príliv pokladov a odlivom odniesol zlo a špinu.

Som šťastná sama, lebo mi nemá kto ublížiť. Občas mám z ľudí husiu kožu a problém hľadieť im do očí. Dokážem to bravúrne skrývať. No sú dni, keď som slabá tomu všetkému vzdorovať a aj pred tými láskavými, ktorí dali šancu môjmu komplikovanému ja, držím hlavu sklonenú dole. Chcela by som ich mať všetkých rada, každého objať a nechať ho žiť. Ukázať druhým harmóniu, spasiť nás, otvoriť oči voči láske. Ale toho dobrého je už vo mne žalostne málo. Všetko pošľapali, skoro všetko. Zlé už prerástlo, dostalo sa do všetkých mojich pórov, vydychujem ho a keď spím sa dobíja. Zisťujem, že je viac viditeľné, než som si myslela. A tá dobrá... keď ju pustím v návale opantanej mysle von, vždy sa vystrašená vráti skryť, sklamaná a odmietnutá. Nevhodná do podmienok dnešného sveta. Ona sa nevie ponaučiť, večne to bude skúšať. A ja? Ja ju musím chrániť.

I am a forest, and a night of dark trees; but he who is not afraid of my darkness, will find banks full of roses under my cypresses.

***

A orgovány. Majú pre moju zaujatosť májom špeciálnu symboliku. Zbožňujem kvety ako také, ale nikdy sa nič nevyrovná orgovánom. Pri tomto fotení sme prešli úplne celé mesto (a kto uhádne, ktoré?) a takmer sme nenašli žiaden zdravý a statný ker, haha. Väčšina bola vetchá, vypelichaná a všeobecne sa mi už tisli slzy do očí, že to je určo nejaké zlé znamenie. A tie, s ktorými by som sa fotila pokojne aj celý deň, boli zabarikádované plotmi rodinných domov.

Ale prechádzka bola krásna! Opäť srdečná vďaka lásiakovi Marečkovi za perfiš fotky. On totiž vždy vzdychá, aké sú o ničom. A ja ich potom hodím do notbúku a vzdychám, ako sa vydarili.




jumpsuit, shoes H&M//lace tights Calzedonia//bomber jacket Lindex//sunnies ebay.com//choker etsy.com//backpack Najlepšie kabelky

15 comments:

  1. Krasne fotky a ten overal musim mať !!;)

    ReplyDelete
  2. tie fotky na tej ceste sú top, aj mňa musí asi niekedy Marek odfotiť :D

    ReplyDelete
  3. Žena, niekedy mám normálne pocit (keď ťa občas čítam), že nás v pôrodnici od seba oddelili :D zbožňujem u ľudí otvorenosť, tak ako im naskáču slová do hláv a dajú ich zo seba von, tak prirodzene! dobre sa čítaš, takto na jar, tak ako aj Smrek :) a tiež asi začnem s chodením bez podprdy už na JAR, týmto chválim fotky (y) "Zastavená na ceste" je top. Zdravím ťa z Brna, užívaj vône jara kdekoľvek :)

    ReplyDelete
  4. toto sa mi páči :) ja som sa tiež narodila v máji! máj je najviac super mesiac :D

    ReplyDelete
  5. Riadna kocina :O ale neviem prist na chut takym topkam :/ a vsetko najlepsie ak budes mat tie narodky teraz niekedy

    ReplyDelete
  6. si proste Boh <3

    http://michelleeskingdom.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  7. Tie fotky na ceste tu top :-*

    ReplyDelete
  8. Nejednoho blázna potěší, když se Cherry rozepíše :)
    Když kvete šeřík, tak je to nádhera! :)

    ReplyDelete
  9. Tento post ma povzniesol ako davno nic :O

    ReplyDelete
  10. Vsetko biele :) ...
    si uzasna

    ReplyDelete
  11. To sú prekrásne fotky. Tie topánky žeriem :)

    ReplyDelete
  12. citanie tvojich opisov je uzsne! skoro som bola v nom :) fotky krasne!
    http://bigheadsisland.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  13. niečo mi stále hovorí,že to je Dubnica... cesta k Esíčku a ďalej od kauflandu smerom k zťske či ?

    ReplyDelete
  14. uplne super si tu! fotky sa mi veľmô páčia a tie šúzy sú uplne super duper!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...